2.20.2011

Ζάππειο-Κεραμεικός- Ακαδημία με τα ποδήλατα!

Η παράταξη «Επιμένουμε Αθήνα» του Γιώργου Αμυρά, κατέθεσε τη δική της πρόταση για τη δημιουργία δύο ποδηλατοδρόμων και δημοτικού συστήματος ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα.
Τα δυο ψηφίσματα που εγκρίθηκαν είναι τα παρακάτω. Περιμένουμε να διαπιστώσουμε τις ενέργειες του δήμου Αθηναίων.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ, ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

H Αθήνα το φωνάζει: θέλω ποδήλατα!


ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Έχοντας κατά νου ότι 1 ΙΧ = 4 ΜΟΤΟ = 6 ΠΟΔΗΛΑΤΑ, προτείνουμε:
1. ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ και ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΙΑΔΡΟΜΕΣ σε πάρκα, πλατείες και δρόμους με περιορισμό του πλάτους ή κατάργηση της 1 ή και των 2 ζωνών ελεγχόμενης στάθμευσης.
Για αρχή, προτείνουμε δύο διαδρομές:
Α) σύνδεση της Ακαδημίας Πλάτωνος (μέσω των οδών Μοναστηρίου και του πεζόδρομου της οδού Σαλαμίνος) με την ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ στο Γκάζι και το Ζάππειο (μέσω των πεζόδρομων Ερμού, Απ. Παύλου και Δ. Αρεοπαγίτου). Κυκλική διαδρομή 7,8χλμ..
+
Β) σύνδεση του πάρκου της πρώην Χωροφυλακής στη Μεσογείων (έναντι νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν) μέσω της Μιχαλακοπούλου με το πάρκο Ριζαρείου (Βασ. Κωνσταντίνου). Κυκλική διαδρομή 2,5χλμ
Οι δύο προτεινόμενες ασφαλείς διαδρομές ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ κόστος κατασκευής παρά μόνο την πεζοδρόμηση της οδού Μοναστηρίου, διαγράμμιση και ενημέρωση πολιτών.
2.ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ποδηλάτων από το Δήμο προς τουρίστες κατά το σύστημα ενοικίασης σε Παρίσι, Λονδίνο, Βαρκελώνη και Λυών. Το πλέον εξελιγμένο μοντέλο εφαρμόζεται στη Νέα Υόρκη όπου τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα είναι εφοδιασμένα με gps κατά το σύστημα "lock and leave".
2.α. ΔΩΡΕΑΝ χρήση για δημότες που κατοικούν εντός του ιστορικού κέντρου ως κίνητρο για την κατοίκηση του κυρίως από νέους.
2.β. ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ έναντι συμβολικού τιμήματος για όσους κατοικούν εκτός. Δωρεάν για την πρώτη μισή ώρα. Θέσπιση ευέλικτων και οικονομικών πακέτων ενοικίασης (τριημέρου, εβδομάδας, κλπ). Στο Παρίσι η ημερήσια κάρτα κοστίζει 1 ευρώ, η ετήσια 29ευρώ.
2.γ. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του συστήματος ενοικίασης στους σταθμούς Μετρό, Ηλεκτρικού και σε όλες τις πλατείες και τα πάρκα του ιστορικού κέντρου.
Η οικονομική βιωσιμότητα του συστήματος ενοικίασης μπορεί να εξασφαλιστεί από χορηγίες και διαφημιστική εκμετάλλευση. Βλέπε περίπτωση Λονδίνου.

3. ΘΕΣΕΙΣ ασφαλούς στάθμευσης ποδηλάτων διάσπαρτες στην πόλη.
4. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το ΜΕΤΡΟ και τα άλλα μέσα μεταφοράς ώστε να εντάξουν σταδιακά το ποδήλατο στις λειτουργίες τους.
5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τον ΟΑΣΑ για χρήση των λεωφορειόδρομων από ποδήλατα. Προτείνουμε την άμεση συνεργασία του Δήμου με την ποδηλατική ομάδα ΕΘΕΛ Ποδηλάτες που αποτελείται από οδηγούς των αστικών λεωφορείων.
6. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΙΑΔΡΟΜΕΣ εντός του Εθνικού Κήπου, του Πεδίου του Άρεως και των μικρών πάρκων και αλσυλίων.
7. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ σε ποδήλατα για γρήγορους χρόνους και ενίσχυση της πρόληψης των παραβάσεων στην πόλη.
8. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ εκπομπή στον 9,84 για το Ποδήλατο.
9. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ προς όλες τις ομάδες των ποδηλατιστών της πόλης (ενδεικτικά: freeday, Ποδηλάτ-ισσε-ς, Φίλοι του ποδηλάτου, Critical Mass, Λόκαλ, Λούμπεν, Ποδηλάτες νότια, Εθνική Ομάδα Ποδηλασίας, Αθλητικές ομάδες) να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκστρατείες πληροφόρησης των πολιτών, σχολείων και δημοτικών υπηρεσιών για την ασφαλή και φιλική χρήση του ποδηλάτου.
10. ΚΑΘΙΕΡΩΝΟΥΜΕ ως ήρωα της πόλης για το 2011, τον «Ευγενικό Ποδηλάτη»!


Δεν υπάρχουν σχόλια: