11.03.2009

Παρέμβαση στη διαβούλευση για την Ακαδημία Πλάτωνος

Κριτική προσέγγιση της μελέτης της δ/νσης σχεδίου πόλεως του τμήματος πολεοδομικών μελετών του Δήμου Αθηναίων


Η δημοτική σύμβουλος Ελένη Πορτάλιου, κατέθεσε κείμενο-παρέμβαση της Ανοιχτής Πόλης στην διαδικασία διαβούλευσης για το ζήτημα της πολεοδομικής μελέτης της Ακαδημίας Πλάτωνος. Παρουσιάζοντας την παρέμβαση της Ανοιχτής Πόλης στην διαβούλευση, η Ελένη Πορτάλιου μεταξύ άλλων τόνισε:

«Θεωρούμε ότι πρέπει να διερευνηθούν οι δυνατότητες μιας άλλης προσέγγισης των βασικών επιλογών και κατευθύνσεων της μελέτης, που συνδέονται με την παγκόσμια σημασία του Αρχαιολογικού Άλσους, σύμφωνα με τις οποίες θα προκύψει και η ανάλογη σχεδιαστική αντιμετώπιση της γειτονιάς.

Η γειτονιά της Ακαδημίας Πλάτωνος δεν είναι μια οποιαδήποτε γειτονιά, καθώς στο εσωτερικό της εγκλείεται το Αρχαιολογικό Άλσος της Ακαδημίας Πλάτωνος. Σε κάθε περίπτωση, ο χώρος της Ακαδημίας, στην οποία δίδαξε ο Πλάτων, είναι Μνημείο του Παγκόσμιου Πολιτισμού, καθώς το αρχαιότερο πανεπιστήμιο του κόσμου, που λειτούργησε αδιάλειπτα από τον 6ο π.Χ. μέχρι τον 6ο μ.Χ. αιώνα, αποτέλεσε την κοιτίδα των επιστημών και της φιλοσοφίας για τον δυτικό και ανατολικό κόσμο και χωρίς αυτό, ενδεχομένως, η ιστορία της ανθρωπότητας θα είχε λάβει διαφορετική τροπή.

Η μελέτη της Ακαδημίας Πλάτωνος είναι λοιπόν πολύ ευρύτερο θέμα από την τακτοποίηση των ορίων σύμφωνα με τις ιδιοκτησιακές δουλείες και τις πιέσεις που έχουν διαμορφωθεί στην περιοχή.

Η μελέτη θα πρέπει να εκπονηθεί σε συνεργασία Δήμου, ΥΠΠΟ, ΥΠΕΧΩΔΕ (ΟΡΣΑ), ΕΑΧΑ. Ειδικότερα, χρειάζεται νέα μελέτη των ορίων του αρχαιολογικού χώρου, ένταξή του στο ευρύτερο δίκτυο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων και προσαρμογή του σχεδιασμού της γειτονιάς και ειδικότερα της περιβάλλουσας περιοχής, ώστε να ανταποκρίνονται όχι μόνο σε τοπικές ανάγκες αλλά και στην ανάδειξη του Άλσους και την ενοποίησή του με τους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους.» (αναλυτικά στο http://anoihtipoli.gr/anakoinoseis/i-anoichti-poli-sto-dimotiko-symboylio-19)

Δεν υπάρχουν σχόλια: