11.03.2011

Το Στέκι Γραμμάτων & Τεχνών και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Ακαδημία Πλάτωνος

Αύριο, 4 Νοεμβρίου, λήγει ο διαγωνισμός ύψους 45.000 ευρώ που προκήρυξε το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την Παροχή Υπηρεσιών Οργάνωσης και Υλοποίησης Ενημερωτικής Εκδήλωσης για την Πράξη : «Ακαδημία Πλάτωνος – Ανάπτυξη της Γνώσης και καινοτόμων ιδεών», όπως αυτές περιγράφονται στο Παράρτημα Α’ της παρούσας.

Η είδηση όμως είναι αλλού. Από το τεύχος της προκήρυξης που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια προκύπτει πως σύμμαχοι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών που πήρε το κεντρικό πρόγραμμα στο διαγωνισμό του υπουργείου Παιδείας, είναι το Στέκι Γραμμάτων και Τεχνών του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Ωνάσης και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, υπό τον τίτλο "Ακάδημος". Δε προκύπτει πως το συγκεκριμένο μέρος του προγράμματος, προβλέπει θερινό σχολείο, για έλληνες  μαθητές και μαθητές σχολείων των ΗΠΑ, Αυστραλίας και Ασία, την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και ψηφιακό αποθετήριο με θέμα τον Πλάτωνα.

Η περιγραφή του έργου έχει ως εξής:



Η Πράξη «Ακαδημία Πλάτωνος – Ανάπτυξη της Γνώσης και καινοτόμων ιδεών» υλοποιείται από την Αναπτυξιακή Σύμπραξη «Ακάδημος» με Δικαιούχο το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Ε.Κ.Π.Α, και συμπράττοντες φορείς την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία - Α.Μ.Κ.Ε της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Ωνάσης και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, χρηματοδοτείται δε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» 2007-2013.
Η Πράξη αποσκοπεί:
␣ στην υποστήριξη της έρευνας, στην ανάπτυξη της γνώσης και καινοτόμων ιδεών ως παραμέτρων της κοινωνικής και οικονομικής προόδου,
␣ στην ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας ανάμεσα σε ελληνικά και ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα (κλασικά λύκεια που λειτουργούν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σχολεία στην Αμερική, στην Αυστραλία και στην Ασία) καθώς και ερευνητών και ερευνητικών ιδρυμάτων,
␣ στην αξιοποίηση μιας ιστορικής περιοχής και της πολιτιστικής κληρονομιάς ως αφετηρία, «εργαλείο», «μονοπάτι» στη προσέγγιση της γνώσης και των εναλλακτικών τρόπων μάθησης,
␣ στην ανάπτυξη της γνώσης ως μέσο επαγγελματικής αυτοπραγμάτωσης.
Το φυσικό αντικείμενο της Πράξης συνίσταται: (α) στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εργαστηρίων στα σχολεία της Α ́/Β ́ βάθμιας εκπαίδευσης με τη μέθοδο project (β) στη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού καθώς και διαδραστικών εφαρμογών για μαθητές και εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γ) στη διοργάνωση Θερινών Σχολείων για έλληνες μαθητές, μαθητές ευρωπαϊκών κλασικών λυκείων και μαθητές σχολείων της Αμερικής, Αυστραλίας και Ασίας, καθώς και για ξενόγλωσσους πτυχιούχους, υποψήφιους διδάκτορες, διδάκτορες και ερευνητές δ) στην υποστήριξη (τροφεία) για μεταπτυχιακές σπουδές ξένων φοιτητών στην Ελλάδα με γνώση της ελληνικής γλώσσας, ε) στην δημιουργία Ψηφιακού αποθετηρίου, με ψηφιακό υλικό για τον Πλάτωνα, ερευνητικών εργασιών, διατριβών, βιβλιογραφία - αρθρογραφία - επιλεγμένη και σχολιασμένη δικτυογραφία, σύνδεση με άλλα αποθετήρια και βάσεις Πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων κλπ, στ) Διοργάνωση διεθνών συνεδρίων στο τομέα της φιλοσοφίας και της θεωρίας των επιστημών καθώς και θεματικών ημερίδων.
Με τη διοργάνωση της Εναρκτήριας Εκδήλωσης και παρουσίασης επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων και δυνητικά ωφελούμενων για το περιεχόμενο, το σκοπό και τα αναμενόμενα αποτελέσματα της Πράξης

Δεν υπάρχουν σχόλια: